Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2015 11:09 - Опит относно онлайн бизнес
Автор: lyuliak Категория: Бизнес   
Прочетен: 827 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 15.12.2015 11:25



Търсете в новия блог: skybluefire.blogspot.bg




Много се радвам, че Ана Тодорова, която вече познавате като гост-автор в Zdravduh.com, се съгласи да ми даде това интервю. В период на все по-нарастващия дял на продажбите по интернет, много хора (в това число и аз) се питат как могат да създадат свой бизнес онлайн. За днешната ми гостенка това е реалност. Тя има прекрасен сайт за ръчно изработени бижута – An-G Design Boutique.

------------------ Здравей, Ана. Благодаря ти, че прие поканата ми за това интервю. Представи се накратко пред читателите на Здравдух.ком.

Здравей и на теб, Теодора, а също и на твоите читатели! Благодаря ти за поканата за това интервю! Удоволствието е изцяло мое! По принцип не обичам да отговарям на въпроси - като дете не отговарях дори когато любопитните баби ме питаха "Как се казваш?" или още по-фрапиращия и личен въпрос "На кого си дете?".

И все пак накратко за мен... казвам се Ана Тодорова и се занимавам с изработка и продажба на ръчно изработени бижута, пиша стихове, рисувам за собствено удоволствие, а най-голямата ми мечта е да издам свой роман. Освен да пиша, обичам и да чета – способна съм за часове да прочета дебела книга и дори има вечери в които изобщо не затварям очи, само и само да стигна до развръзката на поредното произведение. Предпочитам съвременни български автори, но най-голямото ми изкушение са Агата Кристи и Стивън Кинг.

Живота си споделям с двама прекрасни мъже – единият на десет години – синът ми Светлин, а другият е половинката, която съм си избрала за спътник в добро и лошо. Рядко говоря за себе си – аз съм от хората, които вярват, че трябва повече да се действа и по-малко да се говори, но все пак ще ти споделя, че друга моя голяма страст са цветята - заобиколена съм вкъщи от тях и бих искала целият свят да е един цветен рай!

На първо място искам да те попитам как се зароди идеята за сайта ти? Има хора, които първо решават, че ще печелят от интернет, а чак след това търсят продукт, който да предлагат. Има и такива, които вече имат продукта и просто търсят още канали за разпространението му. Ти от кои си?

– Отговарям без колебание: на мен ми се наложи да търся подходящ продукт или услуга, които да мога да предлагам онлайн. Откакто възприемам себе си като „съзнателен човек” съм уверена, че голям процент от бъдещето принадлежи на интернет и постоянно развиващите се технологии. Затова първата ми крачка беше да си „запазя” място в това бъдеще.

Без да навлизам в подробности ще ти призная, че преди магазина за бижута, опитах не една и две идеи за онлайн бизнес, включително и сайт за запознаства – преди години беше много актуално, а вероятно все още е. И въпреки, че проектите предшестващи An-G Design, реално да се оказаха неуспешни, всички изиграха ролята си и научих много неща.

Как се запали по изработването на бижута? Откъде дойде вдъхновението ти?

- Обстоятелствата около „запалването” ми са малко сложни и не знам как да започна историята, за да не отегча читателите ти... Всъщност в началото не аз изработвах бижутата. Моята същност е по-практична и когато преди повече от две години аз и близка приятелка решихме да стартираме заедно бизнес, беше с условието, че аз ще се грижа за техническата част – сайт, продажби, връзка с клиенти, а тя съответно ще изработва аксесоарите (артикулите).

Бяхме разделили „задълженията” си, защото се познавахме и знаехме коя в какво е по-добра. Силата ми е в планирането, организацията, пласмента и други дейности съпътстващи процеса на продажба, докато тя имаше търпението и усета да създава красиви бижута. За добро или лошо, напрежението се оказа по-силно от приятелството и само след месец съвместна работа, аз останах сама в начинанието.

Първата ми реакция беше да захвърля всичко и да потърся своята нова ниша, но както е казано... утрото наистина е по-мъдро... След кратък размисъл и колебания от рода „дали”, „ако”, „ама”... се стегнах и продължих. Имах готов сайт с платени домейн и хостинг, но нямах „стока” и затова започнах да разучавам различни техники за изработка на бижута, да търся нужните ми материали и разбира се... да следя конкуренцията...

Само за седмица сайтът ми беше изпълнен с разноцветни артикули, а аз буквално се влюбих за втори път в живота си - бях открила красотата на полускъпоценните камъни и бях заслепена от разнообразието и нюансите им! И така ти отговарям и на втория въпрос – вдъхновението си получих от минералите, от тези прекрасни, обработени или не, късчета земя, парченца студен камък, които притежават толкова много положителна енергия, че само докато ги съзерцаваш разбираш, че има по-важни неща от теб самия и от собственото ти его. Вселената е уникално творение и ако опознаем дори частица от нея, ще сме се доближи поне малко и до разкриването на тайните й.

Бижутата на сайта ти са много красиви и заредени с позитивна енергия – изработени от естествени камъни и материали. Разкажи ни повече за лечебната им сила и заряда, който притежават.

– Знаеш ли, когато се заговори за лечебната сила на минералите, в главата на хората изниква образа на някаква „панацея”. Естествените камъни не са това, те не са хапчета, които да пием за добро настроение или при проблем с бъбреците. Те са енерия! Те са като Слънцето – невидими лъчи, но топла ласка за тялото ни! Тъй като всеки кристал притежава своя собствена и специфична вибрация, лечението с тях е вид енергийно лечение, което влияе както на физическите симптоми, така и на целия организъм, ускорявайки процеса на възстановяване.

Минералите влияят върху нашата аура и по този начин въздействат на всички енергийни нива в организма - физическо, емоционално, ментално. За да не звуча като изпаднала в транс врачка от телевизионния екран, ще обясня, че познанието и вярата в лечебните свойства на минералите не е от вчера – още от най дълбока древност са били използвани от различни култури за лечение, защита, медитация, духовно просветление.

Те имат способността да концентрират, преобразуват, да задържат и канализират енергия. Неслучайно учителят Петър Дънов казва и пише в своя „Енциклопедичен речник”, че „Всичко, което Бог е създал – растения, животни, минерали са велики неща!”, а също и: “Човек трябва да се учи от минералите, от растенията, от животните, от хората. Кристалите, които са се образували в земята, и те имат своя интелигентност. Те разбират законите на светлината и са научили начина за възприемането й. Всеки един кристал е възприел точно тази светлина, която е необходима за неговото развитие.”

Сама ли създаде сайта си и колко време ти отнема поддръжката и популяризирането му?

– Сайтът An- G Design е изграден на готова Wordpress тема. Чела съм, и донякъде съм съгласна, че не е най-подходящата платформа за онлайн търговия, но след като изпробвах всички възможни (споделих ти, че съм имала и други проекти), разбрах, че е от най-лесните за поддръжка (поне за мен). А когато вършиш всичко сам, е наистина важно нещата да се случват по-спокойно и по-безпроблемно.

Или иначе казано – желателно е трудностите и препятствията да са редуцирани до минимум. Времето за поддръжка и популяризиране на един сайт не може да бъде измерено или конкретизирано – това е постоянен процес и е препоръчително темпото да е с постоянна скорост. Понякога ми се налага и „опирам” до помощта на професионалисти, но 90- 95% от работата по сайта е изцяло моя – дизайн, снимки, описания, статии и др.Със сигурност има какво още да се желае и подобри, но всъщност това важи за всеки бизнес и всеки проект.

Как съчетаваш постоянната си работа и задълженията вкъщи с онлайн бизнеса?

– Съчетавам ги лесно – моят бизнес е моята постоянна работа. Взех това решение преди около три години и не съжалявам. Слава Богу, имам и подкрепата на близките си, защото без разбирането на човека до теб, нещата не могат да се случат по най-добрия начин.

Естествено, първоначално финансовото бреме бе изцяло върху плещите на половинката ми, но той прояви търпение и за мое щастие, а надявам се и за негово, постепенно нещата навлязоха в правилния ритъм. Задълженията вкъщи не се променят, независимо дали работиш за себе си или някой друг, но когато разполагаш до някаква степен с времето си, както в момента аз, можеш да си изградиш график, по който да се движи ежедневието ти.

Колко време ти отне, докато сайтът ти започне да изкарва пари?

– Сайтът акумулира добри продажби от първите месеци на своето съществуване. Разбира се, не можеше и да става въпрос за печалба, защото много държах (и все още държа!) да съм коректна спрямо своите клиенти, и всеки спечелен лев влагах в легализирането и развитието на бизнеса си, т.е. регистрирах се като юридическо лице (търговец), наех счетоводител и т.н. След тази крачка разходите се оказаха огромни (спрямо приходите, а и „дребния ми бизнес”), но въпреки това, след една година стискане на зъби, спрях да се тревожа дали ще успея да платя осигуровките си навреме.

Да, сайтът изкарва пари, но поради не особено благоприятната бизнес атмосфера в страната ни, тези пари трудно могат да бъдат наречени „печалба”. За решението да съм „редовен” търговец обаче, не съжалявам нито за миг, въпреки че много мои колеги продават като частни лица и без да дължат никому нищо. Но аз съм на мнение, че всички дължим на клиентите си едно основно нещо - коректност, а когато си регистриран търговец, задълженията ти са ясни, а правата на потребителите - защитени. В момента сайтът се развива добре, но аз продължавам да влагам голяма част от приходите обратно в бизнеса –под формата на реклама, като обогатявам асортимента си и т.н.

Мислиш ли, че делът на онлайн продажбите ще нараства на българския пазар?

– Убедена съм, че този дял ще нараства с всяка изминала година. Това е и причината упорито да се придържам към онлайн търговията. Тепърва българският потребител ще открива удобството и възможностите на интернет пазаруването, но всичко зависи и от търговците – от начина на предлагане и качеството на стоките, от това дали спазват законодателството и съответно правата на клиентите си. Защото в крайна сметка не е най-важно дали онлайн продажбите ще се покачват като цифра – важно е делът на доволните клиенти да расте!

Реализираш ли продажби в чужбина през сайтове за ръчно изработени уникати като etsy.com или др.?

– Не реализирам продажби, по простата причина, че не продавам в подобни сайтове на този етап. Аз съм на принципа „стъпка по стъпка” – не целя продажби на всяка цена и къде да е, опитвам да се усъвършенствам на родна и позната територия, преди да покорявам чуждите пазари. Въпрос на вътрешно усещане и нагласа. Още когато стартирах бизнеса с бижута, избързах от нетърпение да продавам и печеля, и публикувах няколко обяви в eBay.

Може да ти прозвучи смешно, но в продължение на месец се молех никой да не се свърже с мен, защото нямах представа как (а и на каква цена) да изпратя пратка зад граница. Изтрих обявите и си отдъхнах, но и си взех поука – преди да се хвърлиш в нещо, научи си урока! Освен това за момента не ми достига времето да публикувам във всички възможни сайтове – да поддържам собствения си сайт е достатъчно ангажиращо. Изработвам, снимам, опаковам, изпращам... а вечер решавам задачи по математика за 4-ти клас със сина си...

Какво ще посъветваш хората, които сега стартират онлайн бизнес?

- Все си мисля, че не съм стигнала ниво да раздавам съвети, но въпреки това, ще кажа първото, което изникна в главата ми, когато чух въпроса ти. Не се страхувайте от конкуренцията! Когато се колебаех на какъв онлайн бизнес да се спра, непрекъснато си повтарях... „А, то вече има такъв магазин!”, „Как ще го продавам, след като и други го продават!”, „Не! Искам да е нещо уникално!”.

Тези страхове са валидни само ако се каните да откривате стационарен обект – примерно хранителен магазин точно до... хранителния магазин на Пешо от съседния вход. При електронната търговия няма никакво значение дали леля Пеци от апаратамента до вас продава онлайн същите плетени рокли, които и вие изработвате и искате да печелите от това!

Признавам си, че се страхувах от онлайн конкуренцията – от това дали колегите ми няма да предлагат по-актуални модели на по-добри цени, примерно. Други търговци съвсем очевидно стартират и работят с много по-неограничени финанси за разлика от мен, разгръщат мащабни рекламни кампании и няма как да не се притесниш, че се е „пръкнал” поредният, който да ти „изяде хляба”.

Но с времето разбрах, че моите клиенти... са си мои. Тези, които са наистина заинтересовани от бижутата ми, в крайна сметка ще изберат мен. Онези, на чиито очаквания не отговарям, няма как да накарам да купят нещо от мен, така че те не никога няма да бъдат моите потребители и нямам право да мисля за тях като за „открадната клиентела”. Безграничността на интернет може да се съпостави единствено с тази на Вселената - необятен свят в който място има за всеки - за мен, за теб, за всички!

www.zdravduh.com


Тагове:   онлайн,   бизнес,


Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lyuliak
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1217711
Постинги: 706
Коментари: 605
Гласове: 1552
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930