Прочетен: 2226 Коментари: 6 Гласове:
Последна промяна: 20.12.2013 00:06
Направи ми впечатление, когато Злият плашеше магьосника Гандалф: „Светлината не може да освети тъмнината…”
И в един момент си казах: „В някакъв смисъл едновременно е прав в това, което казва, и не-прав ...”
Светлината ни е дадена, за да не се препъваме, за да виждаме нещата – полезни, вредни, препятствия или средства… или дори вдъхновяваща красота.
А когато в едно тъмно място светлината няма какво да освети – значи в това тъмно място наистина няма нищо, дори и опасност. Защото опасността е някаква духовна или материална реалност - и Светлината ще я изяви.
Може би пък Злият искаше да откаже Гандалф да свети в тъмнината, защото тя не беше толкова тъмна и щеше да проличат жалките злобни мотиви на един паднал ангел?
Един ангел все пак е Творение, макар че поради мощта и свободата си, в книгата /и не само../ се опитва да се прави на равно с Твореца си…
Разбира се, битката на Гандалф не беше срещу неговите собствени страхове, в книгите на Толкин това се вижда ясно – неговите изпитания са присъщи на благородните души: Страх за другите.
Страховете му /и с основание!/ бяха от недостатъците на всеки земен род, особено за недостатъците отглеждани скрито в кралете и водачите, чрез които тия прекрасни родове скрито се покваряваха, променяха, отслабваха и накрая открито израждаха.
Относно тия недостатъци светлината имаше какво да освети, а тъмнината има какво да скрие…
Много беше силно когато светлината с която Гандалф си служеше срещу Мрака, изгори даже собствените му ръце.
Дано сме наясно, че Светлината винаги е нещо повече от нас, а не ние да се изживяваме като „светлината”…
Тагове:
РАЗКРИТИЯ ЗА "СВЕТЛИННИЯ ТУНЕЛ"...
Експеримент: СВРЪХСЪЗНАНИЕ (лат. superco...
Младите слушаха сърцата си, а старият елф слушаше страстите си, като прикриваше пасивността си зад привидна мъдрост.
То все казваше: "Името му е Еди-как си".
Тоест - другият е личност, а не само твоята квалификация за него в момента...
отколкото гордостта и злобата - които качества между другото не са присъщи на нито едно животно.