Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.09.2016 22:20 - Единадесетият час
Автор: lyuliak Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 845 Коментари: 1 Гласове:
3

Последна промяна: 06.02.2017 20:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Повод за заглавието е една притча на Христос, която ще цитирам в края. А повод за статита е една интересна наша нагласа... не точно завист, но не бих го нарекла и мечта!

Тя се изразява в едно от сложните времена на българския език, от вида "бих искал да бях" :

Да бях вече с успешна кариера, да бях вече с двайсетгодишен брак, да бях вече с големи деца, да бях вече известен художник ...

Да, може би си на 40 или дори 50. Но по-искрено е да кажеш "страдам, че не съм"... защото направих определени избори, отчаях се и т.н. или защото други хора отказаха да ми дадат шанс... все едно, нещо искрено, което да определи отношението ни към Миналото. След това може да искаме утеха. Или прошка. И да ги получим!

А после, много важно е какво казваме СЕГА. Наемаме ли се на работа в единдесетия час? Или повече ни харесва да мрънкаме.
Наемаме ли се Сега да обикнем мъжа си, сега да се учим да го уважаваме и заедно да градим добро? Или ще му повтаряме: "ех, вече съм изграден характер, каква любов, какви емоции.. да бях те срещнала по-рано, вече да бяхме се сработили". 

Но ако ние сами състарим душата си, отричайки й правото на младост, възторг, надежда и разочарование, и я бетонираме в клетката на "получател" като само бдим да отворим на честни и свестни хора ... много е вероятно никой да не поиска да влезе. Защото хората не искат медал за честност, а искат да ги обикнем...

Така е и с мечтата ни за любима работа, нали думата идва от "любов"... Както са казали хората : "Запази поне едно зелено дърво в себе си, и все някога там ще запее птичка".

А ето я и притчата за единадесетия час:

"Небесното царство прилича на стопанин, който излезе при зазоряване да наеме работници за лозето си. 
И като се погоди с работниците по един пеняз на ден, прати ги на лозето си. 
И като излезе около третия час, видя други, че стояха на пазара празни; 
и на тях рече: Идете и вие на лозето; и каквото е право ще ви дам. И те отидоха. 
Пак, като излезе около шестия и около деветия час направи същото. 
А, като излезе около единадесетия час, намери други че стоят, и каза им: Защо стоите тук цял ден празни? 
Те му казаха: Защото никой не ни е условил. Каза им: Идете и вие на лозето, [и каквото е право ще получите]. 
Като се свечери, стопанинът на лозето каза на настойника си: Повикай работниците и плати им надницата, като почнеш от последните и следваш до първите. 
И тъй, дойдоха наетите около единадесетия час, и получиха по един пеняз. 
А като дойдоха първите, мислеха си, че ще получат повече от един пеняз но и те получиха по един пеняз. 
И като го получиха, зароптаха против стопанина, като казаха: 
Тия последните работиха само един час; и пак си ги приравнил с нас, които понесохме теготата на деня и жегата. 
А той в отговор рече на един от тях: Приятелю, не те онеправдавам. Не се ли погоди с мене за един пеняз? 
 Вземи си своето и иди си; моята воля е да дам на тоя последния както и на тебе. 
Не ми ли е позволено да сторя със своето каквото искам? Или твоето око е завистливо , защото аз съм добър? 
Така последните ще бъдат първи, а първите последни. "

Заповядайте в дискусионна група "Между редовете"! https://m.facebook.com/groups/511648148944150?ref=bookmarks


Тагове:   Бог,   вяра,   мечта,   завист,   христос,   работа,   любов,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krumbelosvet - Аналогиите на Исус
30.11.2017 14:12
Броил съм аналогиите на Исус за "Небесното царство", но забравих числото. Десетина са, в т.ч. и от апокрифното Евангелие на Тома (неверни). Те са толкова РАЗНОРОДНИ, че на пръв поглед объркват. Но май ИМАТ нещо общо. Как да кажа, като че се отнасят за събитие, което се случва ЗА ПЪРВИ ПЪТ и носи характера на... експеримент. ОТБИРАНЕ на мялка част от хората, като се започне от ЖИВИТЕ В МОМЕНТА. Май това е разочароващо-простият смисъл на "последните ще бъдат първи". А не, че слугите ще санат господари и др. революционни мечти.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lyuliak
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1212955
Постинги: 706
Коментари: 605
Гласове: 1552
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031