Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.03.2017 11:55 - НИЩО НЕ СЪМ НАПРАВИЛ
Автор: lyuliak Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1325 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 29.05.2017 13:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 „Нищо не съм направил, защо ми се случва това?“… Често чуваме тази реплика. Често я казваме. Ала ако само за миг поспрем да я ЧУЕМ, ще чуем отговора в собствения си въпрос. Ами, нищо не си направил. Оставил си другите да правят. Оставил си приятеля си, колегата си, жена си, тъщата си… да правят това или онова. Не си се намесил, не си погледнал ситуацията от високо. Гледал си теб да не те закачат, или си гледал да не стават конфликти. Като правило хората, които не обичат да мислят, често обичат да действат. Те са активни, упорити, постоянни. Искаме или не, често те управляват нашия живот. Тук не става дума само за политиците, но и за хора от по-близкото ни обкръжение. У дома,  работата, в училището на детето ни. 

"Ама аз нищо не ти правя!“… И това е вярна реплика. Нищо не правя за другия. Не го коригирам. Не съм искрен с него относно вероятния резултат от усилията му. Искам само да не съм конфликтния, да не бъда лошия, да не ми викат и крещят. Да не ме обидят случайно. Но реално любовта е и война. Тя не винаги е „толерантна ненамеса“. Уважавайки достойнството и личните избори на другия, ние все пак можем да му говорим за доброто, за по-доброто, защото ни пука и за него, и за усилията му. Да, за да успеем да го направим, трябва да не усещаме раните които той ще ни нанесе. Трябва, в някакъв смисъл, да сме умрели. За своя егоизъм, за хорското мнение…

Какво излиза тогава? Че да живееш като кротка мушица има своя логичен резултат – робство, ограничения, други хора въздействат върху най-скъпото ни. А да живееш достойно и смислено има огромна цена – да умреш за доста от своите претенции… Защо е така? Няма ли по-лесен път. Някакъв среден, такъв. Има - в рекламите на бира или безалкохолни… където група безхаберни и неясно защо ухилени мъже се събират по диваните и получават пълното удоволствие от живота, обгрижвани от красива жена.

Рекламите вредят най-малко с това, какъв продукт ни предлагат. Вредят много повече с това, какви ни внушават да бъдем. Зрелостта, като способност да разсъждаваш не е предмет на рекламите. Способността да рискуваш важното, за да имаш модното, се представя за зрялост и решителност.

Зрелостта като способност да участваш в живота, първо на близкото ти обкръжение, а след това и в този на града и страната, преминава през сериозни преживявания. Някои ги наричат изпитания. Други ги наричат посвещение. Важно е да ги разбираме. Да не се боим, когато идват. Да не се крием. Да не ги оставяме на „решителните“. Всеки от нас е ценен такъв, какъвто е. Ако по душа си миротворец, вероятно службата ти към хората ще бъде предимно такава, и все пак – за да си истински миротворец, а не конформист, трябва да имаш Виждане и Позиция. Иначе, ще си останеш с въпросите - „Защо на мен?“, „Защо без мен?“, „Защо вместо мен?“.. 

Заповядайте в дискусионна група "Между редовете"

.
image





Тагове:   политика,   щастие,   успех,


Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lyuliak
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1212456
Постинги: 706
Коментари: 605
Гласове: 1552
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031