Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.03.2017 14:23 - КАК ДА НЕ СЕ УДАВИМ В ИНФОРМАЦИЯ
Автор: lyuliak Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1079 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 13.03.2017 22:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Не, не говоря за информация като „къде продават прясно месо“, или „в коя детска градина учителките обичат децата“ – споделяна с право сред загрижените майки и колежки. Тази необходима ежедневна информация крепи света, независимо дали е получена устно, или от Интернет. Добрият автомонтьор, полезният лекар – кой няма нужда от нашия опит от първа ръка?

Но извън тия неща в наши дни просто преяждаме с информация. Замерваме се с информация. Превръщаме информацията в заместител – на обичта, на собственото мислене, на истинската мъдрост. Колцина сред нас днес ще споделят как са и какви въпроси си задават? Повечето споделят какво са чели, чули, и дори /без да е нужно/ съпреживели..

Оставям настрана съпреживените сериали от бабите, но много от нас съпреживяват и безумните ненужни факти от живота на елитни проститутки, средна ръка политици, телевизионни величия, чиято единствена дарба е да не изчезват от екраните…

Други са „над тия неща“ и могат по-успешно да ви информират за поредните ГМО скандали, колко са отровни веществата в ароматизаторите, или накъде масоните/илюминатите/евреите подмолно бутат световната политика… но все пак, ако всичките ни емоции са отровени от притесненията в тази област, дали това е нормално?

Информацията е сладко нещо. Откакто голяма част от бита ни се подпомага от умни машини, ни остава твърде много време да се занимаваме с информация. Но когато тя видимо започна да измества нормалното общуване, благодарност и „лични житейски открития“ – време е да бием аларма.

Забелязвате ли, че вече дори жените не държат да се покажат със златните си и скъпи накити, а с информация? „Аз да ти кажа…“, „Ти как може да не знаеш, че...“ Много често сме склонни да слушаме и следваме такива хора. А това е във наша вреда. Защото да си чел за нещо, дори то да е истина, още не те прави мъдър човек в постъпките, нито чист и благороден в мотивите.

Напротив, ако усетим че на един човек му липсва скромност и любов, именно това е червената лампичка, че каквото и да знае, той може да е само наш помощник, но не и водач.

Видели ли сме този човек в позиция на ученик? Споделя ли той, че понякога е бъркал и се е налагало да промени поведението си? Или вечно „оправя света“ и „оправя хората“?...

Целият ни живот е училище. Но понеже държавното образование отдавна се е превърнало в тестване на нашите способности да поглъщаме и връщаме запомнена информация, после нагласата ни за „обучение“ остава такава. Повтаряме едни и същи житейски грешки. А обвиняваме за това „липсата на късмет“. Не променяме отношението си към хората. А се оплакваме, че все налитаме на "неприятни" хора.

Чий житейски опит забелязваме? Впечатляващо описания в разни книги по приложна психология? Или реалния, този около нас – на колеги, близки. Какво по-често казваме на приятелите си: „Прочети тази книга“ или „Веднъж и аз преживях нещо подобно“?

Как „учим“ децата си за живота? Понякога отново, с излишна информация. А те копнеят да попият нашия опит, нашата същност, и реално – го правят. Ние после се учудваме на огледалния си образ в тях, и не искаме да го разпознаем:„Защо се отчайваш?“, „Защо вечно се притесняваш?“, „Защо не обичаш задълженията си?“, „Защо си готов на всичко, за да те харесат?“

В любовта се съдържа и размяна на информация. Но любовта е нещо много по-голямо. Тя действително е отношение, поведение, а не само страст или чувство.

Душата не се променя от технологиите. Просто мисълта ни днес се пренасочва към друг вид проблеми, които обаче трябва да решаваме със същата топлота, отговорност и грижа, както от векове. Да, има значение дали ще се присмееш на съученика си във Фейсбук. Дали ще "лайкнеш" първата му неумела дигитална рисунка. Дали ще го „тагнеш“ на снимките от рождения ти ден. И такива неща.

„Разнообразието“ в стоките и „многотията“ в информацията ни изпращат едно и също послание: Стига. Не е важно дали съм имал най-най-най пълния избор от стоки и данни. Важен е моят избор. И моят мотив.

image



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lyuliak
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1212920
Постинги: 706
Коментари: 605
Гласове: 1552
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031