Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.08.2016 21:46 - Мъж
Автор: lyuliak Категория: Поезия   
Прочетен: 968 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 01.09.2016 02:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Бързия ли, експрес ли чаках? 
Чаках, пушех и ставах - мъж...
Някой тихо псуваше в мрака 
и валеше страхотен дъжд.

Между две океански локви 
като малък архипелаг 
два семафора в сто посоки 
разпиляваха влак след влак.

В отчаяние и тревога 
с мен гореше зелен фенер. 
Всеки миг ми искаше огън 
някакъв милиционер.

Стар джебчия с печална морда
се въртеше над куп палта.
Дъжд валеше. Над всички лордове
и над всички крадци в света.

И над мене. Аз все тъй чакам. 
Аз от чакане станах мъж.
Над безумните черни влакове 
се изсипва страхотен дъжд.

Бясна свирка процежда пара
през присвита и зла уста.
Дъжд се лее! Над всички гари 
и над всички мъже в света.

.........

Из моминския ми дневник / (или, защо не се влюбих в поет)

Някой се примъква, плах, към мене. 
Друг досадник пъха мокри устни. 
Скучно е без теб, Сергей Есенин! 
Да не кажа даже, че е пусто. 
Виждам, че поети има много. 
Всички пият, пушат, пишат мъдро. 
Но не зная ни един, ей богу, 
който да е синеок и къдрав! 
Здраве да е, нека са брюнети. 
Хайде и да са плешиви. Може. 
Но така обидно е, че - ето: 
не умеят да ме разтревожат. 
Може би лиричните разноски 
раснат паралелно на стандарта? 
Адски
тихо 
е 
без
Маяковски!
Дявол ли си, като нямаш тартор? 
Едри, гръмогласни - виждам много. 
Мразят всичко мръсно. И са прави. 
Но не зная ни един, ей богу, 
който да се гръмне от ненавист! 
Майната им, нека си живеят. 
Всъщност те са нужни и полезни. 
Но така обидно е без нея -
звънката, шамарена поезия!
..............
Аз самата съм безумно кротка. 
Чиста като новичко индиго. 
Имам майка, дъщеря и котка. 
А от татко - цял чеиз от книги. 
В революцията още нямам вноски. 
Любовта? Тя нещо няма вяра в мене. 
Тъпо е,
Володя Маяковски! 
Скучно е, 
Серьоженка Есенин!


Миряна Башева



 




Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lyuliak
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1212084
Постинги: 706
Коментари: 605
Гласове: 1552
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031