Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.01.2012 22:39 - Светът през детските очи
Автор: lyuliak Категория: Други   
Прочетен: 3150 Коментари: 2 Гласове:
6

Последна промяна: 09.01.2012 22:44


Слушах по радиото интервю с авторката на един сайт с детски мисли, и ги споделям тук : )

-----------------------------------

Каква е работата на съдията

Оги (5 годинки) участва в състезание по катерене. Качва се 13 метра по стената, увисва на въжето и се обръща към съдията:

- Хайде де, няма ли да ме полюлееш?

 

Къде ли работи учителката?

Деца от предучилищната група (6 годишни) чакат учителката си, която закъснява и се чудят какво става.

„Сигурно е отишла на работа“, предполага едно момченце.

 

Бабалинка

Миши(2год.и 7 м.), или както обича да му казват някои хора – Машел, гледа с каките „Лебедово езеро“. Вечерта вижда баба си с една по-къса нощница на цветя.

Миши: Ти си една истинска бабалинка (балеринка).

Бабата: А ти искаш ли да танцуваш с балеринките?

Миши: Не,не, аз ще стоя отстрани, ще си пия бирата и ще стана пиян.

 

от къде идва снегът…

Кольо (5 години): Снегът идва от ангелите, когато те махат с криле, падат малки перца от тях, които са снежинките.

 

от къде идва студът…

Васко (4 години): Студът идва от дърветата! Защото, когато те се клатят, листата им започват да летят и да правят вятър, а вятърът изстудява всичко.

 

ако Дядо Коледа знаеше къде се намира тази държава…

Калоян (6 години): Аз не вярвам да съществува наистина Дядо Коледа!

Диляна (8 години): Не е вярно, сигурна съм, че съществува!

Калоян: Е добре де, како, успокой се. Сигурно съществува, но не идва в нашата държава.

Диляна: Защото не знае къде се намира…

 

кюфтени работи…

Мама: Гого, къде изчезнаха всички кюфтета? Колко кюфтета изяде?

Гого (6 години): Откъде да знам, кюфтетата са за ядене, а не за броене!

 

Добре х 3

- Как си, Васко?

Васко (4 г.) – Много съм добре, даже много много добре, още малко и ще стана съвсем добре.

 

Името ми е …

Госпожата: Как ти е името ?

Детето (3г.): Добре е!

 

За остаряването

Мими (4 години): Старият човек е остарял от годините!

 

 

Когато порасна ще стана скелет

Сашо (2 г.) си опипва ръцете и краката и пита: Какво има там?

Мама:  Кости и скелет

Сашо: Когато порасна ще стана скелет

 

Една добра среща

Мама: Диляна, животът ми стана толкова хубав откакто вие се появихте в него!

Диляна (8 г): Мамо, и моят живот стана по-хубав откакто ти се появи в него, защото преди това изобщо нямах живот!

 

Равновесие между половете

Камен (8 г) и Ясен (6 г) се бият с Диляна (8 г).

Майката: Камене, не е честно двама мъже да се биете срещу една жена!

Камен: А да не би да е честно една жена да се бие срещу само двама мъже!

Ясен: Те и без това жените винаги побеждават 

 

Ще ми пречи да си цикля на компютъра

Бобо (8 г.):  Аз си нямам гадже. Не мога да поема такава отговорност. Ако си имам, много ще е сложно, ще трябва да й връзвам връзките на обувките, ако тя не може или ако я мързи. Ще трябва да и подарявам лак за нокти и разни такива Барби шайтове. Ще ми пречи да си цикля на компютъра. Не, не искам! Аз съм свободен човек!

- Да така е. Бобо, ти да не си вече голям мъж?

- Няма значение, аз съм свободен човек!

 

Мамичка

Калоян (5 г.) : Тази Гери е голяма мамичка!

Диляна (7 г.): Какво значи това? тя е на твоите години!

Калоян: Мамичка е такава дето много мами!

 

Без заглавие

Калоян си дърдори докато се разхожда в гората:

„Понякога виждам една прозрачна топка през деня, е  и през ноща я виждам, но тогава тя е остра и ме плаши. Но през деня е прозрачна  и носи в себе си всички цветове. Може да бъде зелена, червена, синя… Тя носи в себе си и всички форми. Понякога е топка, понякога е круша, понякога куче, а сега съм си избрал да бъда човек, защото така ми харесва, после ще бъда друго…“

Мама: Чакай, чакай, ти ли си тази топка?!

Калоян: А? (сепва се и сменя темата)

 

Как се расте

Криси: Ей Бояна, колко си мекичка като бебенце!

Бояна (4 години): Ама вече съм почнала да се втърдявам…

 

За тежестта на имената

Христо (6 г.): Мамо, а Борис от нашия клас каза, че е цар!

Мама: Сигурно си мисли така, защото е кръстен на български цар.

Христо: Аз пък съм кръстен на Исус Христос, което е още по-яко!

 

Какво става като се позамисли човек

Борисчо (3 г.): Мамооо, отивам да пишкам. А като се позамисля, може и да акам!

 

Реалността

Нешо (8г.): Реалноста е онова място от където идва пицата

 

За какво ни е умът

Почивка на полянката след поход в планината…

Диляна (8 г.): Мамо, бог ще те сложи в черния си списък за рая, ако ме караш да решавам задачи през лятото!

Калоян (6 г.): Како, на теб май ти е влязла някаква муха в главата! Какви ги говориш!

Мама: Калояне, а на теб май ти е влязъл още мозък в главата:)

Калоян: Супер, ще го използвам да измислям разни хитрости!

Тръгваме отново да вървим…

Калоян: Не мога да си сложа раницата сам, помогни ми!

Мама: Нали ти влезе още мозък в главата, използвай го, за да се оправиш сам.

Калоян: Оооо, не! Него си го пазя за хитрости.

 

Краката на пилето

Христо (6 г.) яде пилешки бутчета с ориз.

Христо: Мамо , това какво е?

Мама: Краката на пилето.

Христо (изумен мисли): Мамо, ами пилето с какво ходи сега?

 

От къде излиза бебето

Калоян (6г.): Криси, имаш червена цицина на главата, от там ще излезе бебе, нали знаеш, че бебетата излизат от подутини.

Криси: Само при някой древни гръчцки богове е било така.

Калоян: Аз ще родя през крака, виж каква подутина с кръв имам тук.

 

Как се забременява

Диляна (на 4 години): Мамо, боли ме корема, бременна съм!

Мама: Това е невъзможно, мила!

Диляна: Как да не е възможно, на Коледа всички баби и дядовци се изредиха да ме целуват и прегръщат!

Мама: Но така не се забременява!

Диляна: А ти защо тогава ми каза, че си забременяла с мен, след като с тати сте се целували и прегръщали?!!

 

Тайната сила на аммм

Татко: Хайде Калояне, само ти остана, не се страхувай, прескочи потока!

Калоян: Трябва да събера сили…

Сяда като йога на земята и запява:

- Аммммм…

 

Какво да напишем на любимата

Мама: Калояне, защо си толкова унил? Какво става с Гери?

Калоян (на 5 години): Тя май не ме харесва, май…

Диляна (на 7 години): Калоянчо, хайде да й направим подарък и тя ще те хареса. Сега ще й подвържа ето тази книжка (за човешкото сърце, детска поредица за човешкото тяло) и ще й сложа бележка от теб.

Избира подвързия, рисува сърца с червило и почва бележката.

Диляна: Кажи какво да й напиша от твое име?

Калоян: Че много я обичам и че…. много искам да я целувам!

Диляна: Не, в никакъв случай за целуването!! Ако видят госпожите в детската градина ще ви накажат и двамата! Ще напиша само, че я обичаш.

 

Какво да вземем на раздяла

Диляна (на 8 години): Калояне, имаш косъм в ухото от Чара (кучето ни). Чакай да ти го извадя…

Калоян (5 г.): Не го пипай, той ми е за спомен от Чара докато сме на село при дядо!!!

 

Как се влиза във филма

Калоян (на 6 години): Боби, аз като порасна искам да стана като теб!

Боби: Какъв точно?

Калоян: Ами ти какво работиш?

Боби: Аз съм актьор, играя във филми.

Калоян: А как влизаш в телевизора през кабела?

Боби: хм ами, ха ха ха, ами хм…

Татко: Ами всъщност той си седи тук, но това е все едно да го снимат с фотоапарат, но много бързо и после става филм.

След седмица Калоян гледа филм за колите.

Калоян: Леле, мамо, тия коли колко бързо са ги снимали!!!

 

Какво има в рая

Преди година ловджии от селото ни убиха Черньо или Мечо както му викаха съседите. Едно доста страшно на външен вид куче, което беше просто куче. Първо всички ни беше страх от него, после всички го харесвахме. Но най-първи го харесаха децата и то тях. После всичко си дойде на мястото и никой повече не питаше какво прави това куче на нашата улица. И най-после едни безнеизвестни ловджии го застреляха, за да се упражняват (май) през нощта.

Калоян: Мамо, къде е Черньо?

Мама: Няма го вече, убиха го едни хора.

Калоян: Хайде бързо да го занесем тогава в болницата, там ще го поправят.

Мама: Не може вече, той е мъртъв, мъртвите хора и животни не се поправят.

Калоян: А какво става с тях тогава?

Мама: Някои казват, че отиват на небето, в рая ако са били добри. Като баба ти Роза например.

Калоян: Значи това, което не се оправя отива в рая? Значи и моите счупени колички отиват там? Сигурно и рисунките, които не стават хубави и задрасквам отиват там?

Диляна (на 6 години): Даже и ноктите ми, като ги отрежеш май отиват там?

После Калоян плака близо час и вдигна температура, рая не звучеше като добро място…

 

Защо искам да имам много жени

Калоян (на 5 години): Мамо, аз като порасна искам да имам голяма къща, много жени и много кучета.

Мама: Добре за кучетата ясно (обича животните), а защо са ти много жени?

Калоян: За да имам много деца!

Мама: А защо са ти много деца?

Калоян: Защото като си лягат заедно в детската и са много няма да ги е страх от тъмното.image

 

http://otdeteto.wordpress.com/







Гласувай:
6



1. lyuliak - А когато в експеримент с много деца ги попитали:
09.01.2012 22:41
"С какво мислиш", около 90 % отговорили: " С устата".
--------------------------------------------------------------------------------------
и това си е съвсем вярно! Много пъти както наречем нещата, такива и стават те за нас... по тази тема са изписани много древни и съвременни книги.
цитирай
2. syrmaepon - страхотни са!
10.01.2012 12:08
добре,че са децата в този свят ,та да става за живеене ))))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lyuliak
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1224587
Постинги: 706
Коментари: 605
Гласове: 1552
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930