Прочетен: 1752 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 15.01.2019 14:37
Може би преди векове, когато вярата въпреки трудния живот е била норма, а неверието „падане“, „отклоняване от пътя“ хората са имали съзнание за своето неверие като за голяма беда! Но в наши дни образът на неверието в повечето случаи е изключително различен....Неверието днес може да изглежда /и много често изглежда/ като гордост и самочувствие. И не че хората непременно са атеисти, не. Те може би са приземените религиозни последователи, които казват: „Това може, ала онова е прекалено трудно за Бога – ще се справям, както повечето хора го правят, и както науката съветва“.
Много често маловерците са хора дейни, трудолюбиви, но отличително за тях е, че нямат духовно търсене към ключ за невидими измерения и врати. Много по-често представата им за невидимия свят е свързана с полагаемата награда за всичкия им труд на земята, който Невидимият гледа и оценява. И често изпадат в разочарование – те са давали, те са се влагали, а вместо награда им идват неприятности и несгоди. Но дали Невидимият оценява само честния труд? Разбира се, той не е пренебрегнат. Но в древните писания има неслучайно сравнение между слугите и синовете на Господаря. Слугите работят за заплата, докато синовете искат да разберат, и искат да наследят начина на мислене и целите на Баща си.
Преди някой да се засегне, че е сравняван със „слуга“, нека напомним, че думата „заплата“ не е нещо лошо, и всички ние работим за заплата! Ние имаме нужда от заплата, от ресурсите, които получаваме срещу труда си. И Невидимият също не е несправедлив. Но когато някой от нас прекалено много се отдаде на повторението и изпълнението, и започне да мисли като околния свят, Той му заплаща със загадка. Може да я наречем изпитание, скръб, неволя, но тя е преди всичко загадка, която със своята болезненост ни принуждава да я решим!
В самата дума „неверие“ можем да различим същия корен, като в „доверие“. Доколкото религиозността се е превърнала в тип търговия, ние много често очакваме „спазвам правилата ти – даваш ми радост, здраве и обич“. Докато доверието се дава на личност. А когато Невидимият и Всемогъщият за нас е личност, нормално е да имаме лично отношение - освен на доверие, и на респект. И дори, не е срамота да го кажем, на покорство към глобалните планове на тази личност.
Изключително важно е да знаем, че в духовния свят няма безветрие. Няма „спокойни времена“, в които душата ни, както е казано в една стара притча, да се успокои в консумиране на благата си. Ветровете са постоянни, силни, и най-често веят в посока да ни съборят от истинния път. Усещането да се сринеш в зашумената крайпътна канавка дори може дори първоначално да е усещане на уют: „Ето, с мен стана както с повечето ми познати. Знаех си, че мнозинството е на прав път. Какво ще се напрягам да вярвам в трудни и невъзможни неща и да вървя постоянно напред? Ето, и другите толкова могат, но поне сме заедно в канавката, съчувстваме си и се поддържаме в трудността.“
В този момент си припомням любимата ми приказка от Джани Родари : „Пътят, който не водел никъде“. Който иска, може да си я прочете…
А изборът си остава наш. Защото хората, които вървят срещу вятъра, наистина са малко, но пък следите им са дълбоки.
Пътят на един психиатър от атеизма към в...
Когато любовта към жена е по-силна от вя...
„Никой не може да живее без Вяра в нещо, защото не може да понесе собствения си товар!“ (перифразирано), Ако не се лъжа Достоевски го е казал.
Така че борбата за човешки души е борба за манипулиране и пренасочване на Вярата ни!