Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.08.2015 08:51 - Вие, които налучквате брод
Автор: lyuliak Категория: Поезия   
Прочетен: 1621 Коментари: 2 Гласове:
4

Последна промяна: 15.12.2015 11:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Търсете в новия блог: skybluefire.blogspot.bg


Вие, които налучквате брод
не към мойта хубост – към чужда,
ако знаехте колко живот,
колко жар съм пиляла без нужда,

как съм вярвала в сладки лъжи,
в плахи сенки и шепоти смутни…
Колко пепел в сърцето лежи
от пожара на чувства барутни.

Нощни гари, жужащи едва,
късни влакове, с гръм проечали…
И да знаехте впрочем това –
предполагам, – не бихте узнали

зад словата ми резки сега
и струящата дим папироса –
колко тъмна и грозна тъга
тегне в мойта глава светлокоса.

 

НА БАБА

Вашият остър момински овал,
роклята с гънки изкусни…
Бабо! Кажете ми, кой е ласкал
гордите някога устни?

Пръстите, свирили нежно Шопен
в блясък на дворцови зали…
Падат край вашия образ студен
къдри – подобно спирали.

Погледът – с тъмна и зла светлинка,
удар готов да отбие.
В младост жените не гледат така.
Бабо, коя ли сте вие?

Колко Възможности секнаха с вас
и невъзможности – лишна
всяка догадка е! – в земната паст
легнахте двайсетгодишна!

Ден се въззема и вятърът свеж
рони звезди потъмнели.
Бабо! Жестокият – в мене – метеж

ваше наследство не е ли?


***

Добре е, че скърбите не за мен,
че не за вас кръвта ми се вълнува
и че светът едва ли някой ден
под наште леки стъпки ще отплува.
Добре е, че в разпътен час дори
не казах дума грешна и лукава,
че тънък руменец не ме гори,
когато леко ви допра с ръкава.

Добре е, че с безпаметни слова
в прегръдките ви друга, друга пада
и друг целувам аз, но за това
не ме проклинате да тлея в ада.
Че мойто нежно име в ни една
безпътица не споменахте всуе…
Че никога в църковна тишина
над нас не ще запеят „Алилуя”!

Благодаря ви, че не бяхте лош,
че досега таите отклик верен
на всеки зов: за моя сън в среднощ,
за редките ни срещи в час вечерен,
за неразходки в лунен здрач стаен,
за слънцето, което косо плува,
и че – уви! – скърбите не за мен
и не за вас кръвта ми се вълнува.


Марина Цветаева, превод: Иван Николов



Тагове:   обич,   мъка,   любов,   цветаева,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. marrta - Удоволствие
14.08.2015 17:35
Прекрасни стихове, достоен им превод.
цитирай
2. krumbelosvet - Чудя се аз, невежата
29.09.2016 11:32
коя блогова поетеса, неизвестна и непозната, пише.такива чудеса, а то било отдавна знаменита Жена и Поетеса!
Хубав превод. Това хич не е.лесно. Поздравления и благодарност!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lyuliak
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1218874
Постинги: 706
Коментари: 605
Гласове: 1552
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930